Het idee van de eenzame ontwerper, die artistiek in zijn atelier aan het experimenteren is , geldt al lang niet meer bij de grote merken. De grote namen, de gezichten van het merk, zetten richtlijnen uit, delen hun artistieke inspiratie en laten anderen daarmee aan de slag gaan. Voor hen is het een kwestie van delegeren en de juiste mensen inhuren. De grote multinationals zijn goed lopende bedrijven. Overhemden van labels als Lacoste of Arrow staan al jarenlang aan de top. Hun producten worden wereldwijd verkocht.
De identiteit van een merk
Overhemden worden door grote teams van mensen ontworpen. Werk je voor een label, dan moet je je bij elk ontwerp houden aan een aantal basisuitgangspunten. Dit zorgt ervoor dat de identiteit van het merk behouden blijft, welke nieuwe snufjes en creatieve toevoegingen er ook bedacht worden. Hoe meer mensen aan iets werken, hoe veelzijdiger de input van ideeën. Het is dan ook niet verwonderlijk dat beroemde merken zoveel verschillende producten van topkwaliteit op de markt brengen. De technologie gaat er op vooruit. De productie is efficiënter, overhemden worden op grote schaal gemaakt. Het verschil in kwaliteit tussen de diverse merken steeds kleiner.
Welke trends passen bij mij
Het voordeel van deze tijd is dat de meest uiteenlopende fashionstijlen tegelijkertijd worden aangeboden. Je hoeft niet meer een overhemd te kopen die eigenlijk niet bij je lichaamstype past, of die je niet mooi vindt. Is in de ene winkel niets te vinden dat geschikt is, dan ga je naar de volgende. Het is onmogelijk om niet te slagen, wanneer je op zoek bent naar een overhemd!