Waar Lacoste staat voor het goede leven, glamour en luxe, staan de overhemden van Arrow voor de selfmade man die door hard werken status heeft bereikt. Kijk je naar de geschiedenis van de twee merken, dan zie je deze essentiële verschillen duidelijk naar voren komen. Natuurlijk is de keuze voor een overhemd altijd het resultaat van persoonlijke smaak. Toch maak je altijd onbewust de keuze voor een levensstijl. Waar voel jij je meer toe aangetrokken? Tot de overvloed die altijd aanwezig is geweest, een leven vol plezier en gemak, of tot het verhaal van de arbeider die stapje voor stapje de maatschappelijke ladder heeft beklommen?
Lacoste
Als zoon van een rijke zakenman heeft de Franse André Lacoste altijd in grote rijkdom geleefd. Op zijn 15e besloot hij professioneel tennisser te worden en binnen een paar jaar had hij verschillende kampioenschappen gewonnen. Na zijn tenniscarrière vaarwel te hebben gezegd, ontwierp hij zijn kledinglijn. Het poloshirt om in te tennissen was één van de eerste producten.
Arrow
Het verhaal van het merk Arrow heeft een heel ander beginpunt. Terwijl de mannen hard werkten om carrière te maken in de Verenigde Staten, zorgden hun vrouwen voor de kinderen en deden het huishouden. Door de afneembare kraag, hoefde het overhemd iets minder vaak gewassen te worden en werd de huisvrouw een beetje ontlast. Het overhemd werd symbool voor de werkende man die zijn dromen najaagde en zichzelf en zijn gezin naar een hoger plan tilt.
Hoe zit het nu dan?
De afneembare kraag is met de komst van de wasmachine verdwenen. Tegenwoordig bieden beide merken smaakvolle overhemden op de markt. Er zijn geen grote verschillen in kwaliteit en afwerking meer, enkel in stijl. Lacoste lijkt meer nadruk te leggen op een sportief uiterlijk. Arrow is iets zakelijker. Of je nu voor Lacoste, of voor Arrow kiest, je haalt altijd een overhemd van goede kwaliteit in huis.