Als mensen de naam Lacoste horen, denken ze vaak eerst aan de beroemde poloshirts met de kleine krokodil op de borst. Dit is inderdaad het product waarmee het allemaal is begonnen. Toch heeft Lacoste heel wat meer te bieden dan alleen polo-shirts. Tegenwoordig wordt de kleine krokodil gedrukt op uitgebreide kledinglijnen, zowel voor mannen, vrouwen als kinderen. Ook verkopen en ontwerpen ze brillen, schoenen en parfum. Inmiddels is dit Franse merk uitgegroeid tot een beroemd modehuis met vestigingen over de hele wereld.
Kleding voor de upper-class
De sportieve kleding met klasse werd in 1933 op de markt gebracht als La Chemise Lacoste door de Franse tennisser Renée Lacoste. Nadat hij stopte met tennissen ging hij een samenwerkingsverband aan met André Gillier, eigenaar van een groot textielbedrijf. Het eerste ontwerp voor het merk werd bedacht door Lacoste zelf. Het idee liet hij uitvoeren door een kleermaker. Dit was inderdaad een poloshirt. Het merk produceerde kleding voor de tennis-, zeil- en golfsport en er was geen kleur in te bekennen. De stoffen waren allemaal off white. Toen er in 1952 deals met de Verenigde Staten werden gesloten werd kleur pas geïntroduceerd.
Overhemden van Lacoste
Minder bekend zijn de verschillende lijnen met overhemden van Lacoste. Ondanks de Franse roots van het bedrijf, hebben de hemden een Amerikaanse uitstraling. Basic, sportief en over het algemeen vrij sober, met uitzondering van wat extravagante prints in de zomerlijnen. Toch staat het logo van de krokodil op de borst juist symbool voor het goede leven. Bij het dragen van Lacoste lijk je te horen tot die kleine groep gelukkigen van de jetset. De mensen die het vanzelfsprekend vinden om dure champagne te drinken op hun jacht. Draag je Lacoste, dan draag je een levenstijl.